sobota, 28 maja 2016

Dlaczego warto czytać Harvard Business Review? Odpowiedź jest prosta.

Po raz pierwszy sięgnąłem po magazyn sygnowany przez Harvard Business Review. W sumie, to chciałem się przekonać, czy miesięcznik adresowany do dosyć nazwijmy to wąskiego kręgu odbiorców może być inspirujący dla czytelnika, który niekoniecznie odnajduje się w biznesie i w tematach powiazanych. Okazuje się,  że może...
Wpis powstał we współpracy z Harvard Business Review Polska


Jeżeli miałbym określić jakiś zakres tematyczny magazynu to bym poszedł w stronę motywacji, finansów, zarządzania i technik sprzedaży. W sumie tak się stało, że to właśnie zarządzanie okazało się tematem numeru, co było dla mnie pewnego rodzaju niespodzianką, ale niespodzianką, która przyniosła bardzo pozytywne zaskoczenie. Zamówiłem numer kwietniowy że względu temat pojawiający się na okładce, czyli 25 lat GPW. O samej giełdzie jest niewiele, ale za to artykuł napisany przez współzałożyciela warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych Wiesława Rozłuckiego powinien być przeczytany przez każdego, który interesuje się giełdą bądź każdego, który dopiero ma zamiar się nią zainteresować. Świetnie wyłożona historia warszawskiego parkietu.

Temat numeru jednak jest inny. Jak zarządzać wielokulturowymi firmami to pewien większy blok na który składają się trzy mniejsze artykuły. Gdy różnice kulturowe tworzą bariery Eriny Meyer, Skuteczne zespoły globalne Tsedali Neeley i wywiad z Andym Molinskym To nie firmy się globalizują tylko ludzie. Generalnie są to artykuły ważne. Dziś kiedy mamy praktycznie niczym nieograniczone szansę podróżowania po świecie nawet bardzo ważne. Obecnie wiele firm już nie działa w sferze lokalnej, ale rozszerza swą działalność wchodząc tym samym w sferę globalną, co według autorki pierwszego z artykułów prowadzi do nieporozumień będąc przyczyną złej komunikacji między partnerami biznesowymi.

Jednym z lepszych artykułów w numerze jest natomiast Pułapka przeszacowania wartości firmy napisany przez Rogera L. Martina z Alison Kemper będący próba wyjaśnienia dlaczego zarządzający posuwają się do manipulacji finansowych w celu zaspokojenia oczekiwań inwestorów.

Co mamy dalej? Świetny przegląd warszawskich firm deweloperskich pod względem ściśle marketingowym czy poradnik jak chronić własność intelektualną firmy.

Dla kogo jest HBR? Jest to magazyn dla każdego, kto zarządza firmą, kto buduje zespoły pracowników. Ale mamy też przecież materiały z zakresu sprzedaży, motywacji, prawa firmowego czy finansów. Jest to więc magazyn dla każdego handlowca, menedżera i każdego, kto chce się rozwijać a nie tylko biernie przyglądać się jak rozwijają się inni. 

1 komentarz: